ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
کودکان باید معلم ما باشند؛ نباید به کودکان بهعنوان موجودات ضعیف و بیدفاعی نگریست که نیازهایشان تنها حمایتشدن و کمک گرفتن از دیگران است، بلکه آنها موجوداتی الهیاند که از لحظهی تولد دارای زندگی پرجنب و جوشی از نظر روحی هستند و به وسیلهی فطرت هوشمندی هدایت میشوند که به آنها توانایی ساختن شخصیت انسانی را میدهد. از آنجا که این کودکان، بزرگسالان آینده هستند ما باید آنها را بهعنوان شکلدهندهی اصلی بشریت بپذیریم. بزرگترین راز پیدایش ما در درون کودک نهفته است و آنچه انسان را به کمال میرساند در درون او متجلی است. کودکان معلمان ما هستند. اما با درنظرگرفتن کودک بهعنوان موجودی بیاراده و بدون رهنموهای درونی، بزرگسالان او را مجبور به تسلیمشدن درمقابل خواستههای خود میکنند. بنابراین، بزرگترها تمایلات طبیعی و حساس کودک را سرکوب میسازند و در درون او مخالفتها و مقاومتهای سرسختانهای را بیدار میکنند که به انحطاط و بیماریهای روانی منجر میشود .