مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

اسم اعظم خداوند تبارک و تعالی،

    بعضی گفته اند : «اسم اعظم خداوند تبارک و تعالی، آنهائی است که در اولش، لفظ جلاله (الله ) و در آخرش لفظ (هو) باشدو همچنین، بدون نقطه باشد»  و در قرآن شریف، در پنج مورد چنین آمده است.

     گفته اند؛  اسم اعظم (الله لااله الاّ هو) می باشد. از شیخ مغربی نقل شده که هر کس این پنج آیه را، وردِ خود کند و هر روز یازده مرتبه، به هر نیت و در هر مشکلی - که برایش پیش آید- بخواند، بزودی نیت او برآورده خواهد شد. انشاءالله. (مفاتیح الجنان )

آن پنج مورد در قرآن چنین است:

۱ - اَللّهُ لااِلهَ اِلاّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاتَاءْخُذُهُ سِنَهٌ وَ لانوْمٌ لَهُ ما فی السَّمواتِ وَ ما فی الاَْرْضِ مَنْ ذَاالَّذی یَشْفَعُ عِنْدَهُ اِلاّ بِاِذْنِهِ یَعْلَمُ ما بَیْنَ اَیْدیهِمْ وَ ما خَلْفَهُمْ وَ لایُحیطُونَ بِشَئیٍ مِنْ عِلْمِهِ اِلاّ بِماشاءَ وَسِعَ کُرْسیُّهُ السَّمواتِ وَالاَْرْضَ وَ لایَؤُدُهُ حِفْظِهُما وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظیمِ. (بقره / ۲۵۵)

۲ - اَللّهُ لااِلهَ اِلاّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ نَزَّلَ عَلَیْکَ الْکِتابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقاً لِما بَیْنَ یَدَیْهِ وَ اَنْزَلَ التَّوریةَ وَالاِْنْجیلَ مِنْ قَبْلُ هُدیً لِلنّاسِ وَ اَنْزَلَ الْفُرْقانَ. (آل عمران، ۲، ۳، ۴)

۳ - اَللّهُ لااِلهَ اِلاّ هُوَ لَیَجْمَعَنَّکُمْ اِلی یَوْمِ الْقیامَةِ لارَیْبَ فیهِ وَ مَنْ اَصْدَقُ مِنَ اللّهِ حَدیثاً. (نساء / ۸۷)

۴ - اَللّهُ لااِلهَ اِلاّ هُوَ لَهُ الاَْسْماءُ الْحُسنی. (طه/ )

۵ - اَللّهُ لااِلهَ اِلاّ هُوَ وَ عَلَی اللّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ. (تغابن / ۱۳)

از http://taghrirat.blogfa.com/

مرثیه شهید دکتر مصطفی چمران برای دکتر علی شریعتی

دکتر شریعتی - دکتر چمران

ای علی ؛ همیشه فکر می کردم که تو بر مرگ من مرثیه خواهی گفت و چقدر متاثرم که اکنون من بر تو مرثیه می خوانم ای علی همراه تو به حج می روم در میان شور و شوق ، در مقابل ابهت و جلال محو می شوم اندامم می لرزد و خدا را از دریچه چشم تو می بینم.

ای علی؛ شاید تعجب کنی اگر بگویم که همین هفته گذشته که به محور جنگ "بنت جبیل" رفته بودم و چند روز را در سنگرهای متقدم "تل مسعود" در میان جنگندگان "امل" گذراندم فقط یک کتاب با خودم بردم  و آن کویر تو بود. کویری که یک عالم معنی و غنا داشت‌، و مرا به آسمان ها می‌برد و به ازلیت و ابدیت متصل می‌کرد، کویری که در آن آوای عدم را می‌شنیدم‌، از فشار وجود می‌آرامیدم‌، به ملکوت آسمان پرواز می‌کردم و در دنیای تنهایی به درجه وحدت می‌رسیدم.

.

قسم به غم که تا روزگاری که دریای غم بر دلم موج می‌زند‌، ای علی تو در قلب من زنده و جاویدی‌.

29خرداد و31خرداد شهادت دو اسوه مقاومت وایثار روحشان شاد راهشان پررهرو باد

 

برگزاری نماز جماعت در پشت بام مدرسه در ترکیه

 ترکیه نظامی لائیک و ضد مذهب دارد ، اجبار مذهبی در آن جا ممنوع است ،اما ظاهراً در هر اداره ای نماز خانه یا مسجدی جداگانه برای انجام فرایض دینی وجود دارد ،این موضوع حتی در پادگانهای نظامی نیز صدق می کند.  دانش آموزان دبیرستان « فاتح تریم هم به خاطر نداشتن مکان نماز خانه در مدرسه ، در پشت بام آموزشگاه ،اقدام به برگزاری نماز جماعت نموده اند». آنچه که باعث انتشار این عکس توسط روزنامه حریت شده است اقامه نماز جماعت توسط این دانش آموزان در ساعات درسی عنوان شده است.نکته: نام این دبیرستان "فاتح تریم" در شهر آدانا است. فاتح تریم سرمربی تیم ملی ترکیه می باشد. واین مدرسه 14 کلاسه، از سوی فاتح تریم ساخته شده است.

نماز دانش آموزان در پشت بام

رحلت امام خمینی (ره)

آفتابی در دل شب رخ نمایان کرد ورفت فقداق این بزرگ مرد تسلیت باد

 

صفات مداد

با مدادی که می نویسیم :

صفت اول:

می توانی کارهای بزرگ کنی، اما هرگز نباید فراموش کنی که دستی وجود دارد که هر حرکت تو را هدایت می کند. اسم این دست خداست، او همیشه باید تو را در مسیر اراده اش حرکت دهد.

صفت دوم:

باید گاهی از آن چه می نویسی دست بکشی و از مداد تراش استفاده کنی. این باعث می شود مداد کمی رنج بکشد اما آخر کار، نوکش تیز تر می شود و اثری که از خود به جا می گذارد ظریف تر و باریک تر، پس بدان که باید رنج هایی را تحمل کنی، چرا که این رنج باعث می شود انسان بهتری شوی.

صفت سوم:

مداد همیشه اجازه می دهد برای پاک کردن یک اشتباه، از پاک کن استفاده کنیم. بدان که تصحیح یک کار خطا، کار بدی نیست، در واقع برای این که خودت را در مسیر درست نگهداری، مهم است.

صفت چهارم:

چوب یا شکل خارجی مداد مهم نیست، زغالی اهمیت دارد که داخل چوب است. پس همیشه مراقب باش درونت چه خبر است.

و سرانجام

پنجمین صفت مداد:

همیشه اثری از خود به جا می گذارد.

پس بدان از هر کارت در زندگی ردی به جا می گذاری. سعی کن حرکات تو هشیارانه باشد. بدان که چه می کنی.

از وبلاگ خوب بایدهای مدیریت http://www.abbas40.blogfa.com/

شخصیت شناسی از روی دستها و ناخنها

دستهایی که به این لباس آراسته نمی آید. ورونیک هندرسون که از روی دستان یک نفر، شخصیت و شغل صاحب آنها را حدس می زند، می گوید که این دستها که ناخنهای آن جویده شده از آن کسی است که تحت فشار روحی است. 

صاحب این دستها گوردون براون، نخست وزیر بریتانیاست. "بی بی سی" از ورونیک خواست که از روی دستها چند نفر از خواننده های بی بی سی شخصیت و شغل صاحب آنها را حدس بزند.

منبع http://www.fararu.com/vglg3n9q.ak9qna1rrqp4a.v.html

امام علی (ع)

·                            امام علی (ع): ناتوانترین مردم کسی است که از اصلاح خود ناتوان باشد.