مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

چگونه می توان مشکلات رفتاری بی انضباطی را ..........

 

چگونه می توان مشکلات رفتاری بی انضباطی را در مدرسه و کلاس کاهش داد؟

الف) راه کارهای مبتنی بر سیستم مدرسه

 

1 داشتن قوانین صریح و روشن:

یکی از عوامل مهم در پیشرفت مدارس و کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزان داشتن قوانین صریح، روشن و دقیق است. اکثر دانش آموزان طالب معیارها و موازین رفتاری هستند و از بی قانونی سردرگمند یک اساس نامه رفتاری با توصیف و تشریح خوب و متولیان خیرخواه از عوامل اساسی در ایجاد اعتماد به نفس و موفقیت دانش آموزان است.

 

 

2 استفاده بیشتر از مشارکت دانش آموزان:

هر چقدر دانش آموزان در مدرسه به حساب بیایند و هرچقدر بتوانیم آن ها را در مدرسه مشارکت دهیم و از توانمندی های آن ها استفاده کنیم ، کمک می کنیم که آن ها به ما اعتماد بیشتری پیدا کنند و ما را منصف تر بدانند، این کار سبب نزدیکی بیشتر عوامل مدرسه به دانش آموزان می گردد و علاوه بر آن توانمندی های آن ها را رشد داده و اعتماد به نفس دانش آموزان را تقویت می کند .شوراهای دانش آموزی ، مشاوره همپایان، انجمن اسلامی، بسیج دانش آموزی، گروه های همدرس، انجمن های علمی و ... محمل بسیار مناسبی برای استفاده بیشتر از مشارکت دانش آموزان است.

 

3 تلاش برای ایجاد جو صمیمی بر مبنای روابط انسانی در مدرسه:

اگر در جو مدرسه رابطه ی رئیس و مرئوس ، رئیس و دانش آموز، دستورات یک طرفه، امر و نهی، نصیحت، پرگویی، ادبیات دلسرد کننده و منفی رواج داشته باشد جو آن مدرسه غیر صمیمی است. در چنین محیطی به مرور افراد از هم دور می شوند؛ حرف همدیگر را کمتر می فهمند؛ علیه هم متحد می شوند ؛ دلسوزی از کارشان محو می شوند؛ افراد فقط به دنبال انجام وظیفه هستند و به نتیجه و کیفیت کار توجه چندانی ندارند؛ کارکنان از هم دلخور و ناراحت هستند؛ فرسودگی شغلی در این محیط بالاست و از همه مهمتر موفقیت در این سیستم دست نیافتنی است و دانش آموزان کم انگیزه بیشتر از سایرین از این محیط در رنج هستند.

بنابراین برای حل این مشکل نیاز است :

1-3)سیستم مدیریتی مدرسه مدل رهبری آموزشی باشد

 هر قدر از رئیس بودن به سمت رهبر بودن حرکت کنیم، صمیمیت در مدرسه بیشتر خواهد شد .

منبع http://pic85.blogfa.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد