مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

مدیریت مدارس

آموختن یک چیز، به معنای برقرار کردن ارتباط با جهانی است که هیچ تصوری از آن نداریم. برای یاد گرفتن، فروتنی لازم است.

چرا؟

یک شرکت ایرانی و یک شرکت ژاپنی با هم قرار گذاشتند مسابقه سالانه قایقرانی (8 نفره) در سد کرج برگزار کنند. هر دوتیم تمرینات طولانی را پشت سر گذاشتند تا اینکه روز موعود فرارسید و دوتیم باهم مسابقه دادند. ولی تیم ژاپن با اختلاف 1 کیلومتر برنده مسابقه شد. این شکست سنگین روحیه تیم ایرانی را بسیار متاثر کرد.

 

مدیریت عالی شرکت تصمیم گرفتند علت این شکست نابود کننده ، بدون هیچ قید و شرطی پیدا شود. بدین منظور یک تیم حرفه ای برای کشف علت تشکیل شد. پس از تحقیقات مشخص شد تیم ژاپنی 7 پاروزن و یک سکاندار داشتند ولی تیم ایرانی 7 سکاندار و یک پاروزن داشتند.

 

 مدیریت عالی شرکت یک شرکت مشاوره ای را برای تحقیق علمی بر ساختار تیم موظف ساخت. پس از یک ماه و صرف هزینه های زیاد بر اساس تحقیقات مشخص شد علت شکست ، زیادی سکاندار بوده است و تصویب شد که ساختار جدید تیم به این ترتیب باشد:4 سکاندار و 2 سر سکاندار و 1 مدیر سکان و 1 پاروزن. ضمنا یک سیستم نظارتی برای ارزیابی عملکرد پاروزن و مشوق هایی نیز برای وی در نظر گرفته شد.

 

 در سال بعد ژاپنی ها با اختلاف 2 کیلومتر مسابقه را بردند. مدیریت عالی شرکت ، پاروزن را به علت نتایج بسیار بد اخراج کرد و پارو را فروخت و سرمایه گذاری جهت خرید قایق جدید را متوقف کرد.

 

منبع : خبرنامه پارک علم و فناوری خراسان، شماره 10

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد